5 Nisan 2009 Pazar

Hayat Var



Haavi henüz izlemediğinden filmle ilgili pek bir şey söylemek istemiyorum ki aslında bir Reha Erdem filmini de eleştirmeye dilim varmıyor. Son günlerde bana en fazla sorulan soruydu; Hayat Var'ı izledin mi, ne diyorsun? Bir ara izlemedim diyerek işin içinden çıksam mı, diye düşündüm. Belki bir süre sonra buna kendim de inanırım. Her yerinden taşan bu filmi anlamadım, nereye koyacağımı bilemedim, izlediğimden beri elimde bir "fazla" ile kalakaldım.
Uzun süre heyecanla bekledim, hakkında hiçbir şey okumadım, belki beklentilerim dağlara çıktı bu sürede, sonra da yere çakıldı, bilemedim.
Küçümsemek ya da eleştirmek amacıyla değil sözcüğün gerçek anlamıyla soruyorum bazı filmler neden var?

6 yorum:

  1. Reha başkan ne yapsa merak ederim, filmi izlesem de ne olduğunu anlamasam keşke :)

    YanıtlaSil
  2. Hayat Var'ın çok abartıldığını gördükçe içime kapandım, film hakkında bunca zaman tek kelime etmedim. Ancak bugün nihayet seyrettikten sonra üzülerek söylemeliyim ki, bu filmi izleyip neler olduğunu anlamaktansa kafamı kaybetmeyi yeğlerdim.
    Acımız büyük.

    YanıtlaSil
  3. Reha Erdem'in anlatılamaz bir biçimde olaya farklı bir bakış açısı vardır. "ulan bi bok anlamadın, o yüzden anlatılamaz diyorsun" gibisinden sözlerde de bulunabilirsiniz, hak da veririm belki size:)

    16 nisan perşembe günü saat 16.00 da emek sinemasında "hayat var" filminin gösteriminden sonra izleyicilerin sorularını yanıtlayacak. buradaki soruları orada kendisine sorun isterseniz:)

    bizim gözümüzde Reha Erdem ;
    http://sigarayaniklari.blogspot.com/2009/03/reha-erdemin-dunyas.html

    YanıtlaSil
  4. yani orhan gencebay diyoruz kısaca :)

    YanıtlaSil
  5. filmle çok alakasız ama, esra ceyhan'ın "uçan adam" sadri yıldız'a verdiği tepkiyi de ele alır mısınız?

    YanıtlaSil
  6. Yazısı hazır fakat yayınlanması için gününü bekliyordu.. işte burada
    http://sigarayaniklari.blogspot.com/2009/04/festival-gunlugu-12-hayat-var.html

    YanıtlaSil