15 Ocak 2009 Perşembe

Sebastian Knight'ın Gerçek Yaşamı

Yazar var, Vladimir Nabokov. Rus gibi, İngiliz gibi. Kitabı var, Sebastian Knight'ın Gerçek Yaşamı diye. Kitabı Sebastian'ın üvey kardeşi yazıyormuş gibi, konuşuyor anlatıyor. Abisinin hayatını yazan başka bir yazara geçiriyor, sonra da abisinin hayatında olmadığı zamanları inceliyor, kadınlara gidiyor, arkadaşlarını görüyor ve tüm hayatının üzerinden geçiyor ama kendisi de Sebastian gibi değil gibi. Sonra da kitabın sonunda "Sebastian Knight, ben sen o biz" diyor, afallıyorum, anlamıyorum. "Hangisi Sebastian, arkadaşım ne oluyor" düşünceleri arasında anlamayan insan olarak bir kitabı daha kapatıyorum. Yine de "Sebastian'ı nasıl bilirdiniz" diye sorsanız, "iyi bilirdik" cevabına ses yükseltirdim.

2 yorum:

  1. kitabın sonunda "Sebastian Knight Benim!" diye bağırdım ben. aslında gerçekten onun ben olduğumu sanmadım da değil.

    YanıtlaSil
  2. Bu kitap kişilik değişmesi gibiydi hatırladığım kadarıyla, ama çok kötü hafızam var. Abisini izleye yaza, abisi oluyordu sanki, ve biz okuyanlar hepimiz o oluyorduk, kendimizi o sanıyorduk, klişelerden kurtulamayıp ve bunu hep yazarak yine kurtulamayıp bunu ifade etmeye çalışıyorduk.

    YanıtlaSil