15 Ocak 2009 Perşembe

Vicky Cristina Barcelona

İki kız var, tatile Barcelona şehrine geliyorlar. Orda bir adam var, kapalı çarşıda turist kızlara yazan halıcılar gibi bir sanatkar, biraz daha agresif ama. Gelip kızlara iş oluyor, kızlardan birisi pas veriyor, sonra öteki de onu koruma adına yanlarında takılıyor. Adam kızlardan birisini öpüyor, seyirci kahkaha atıyor, adam diğer kızı öpüyor seyirci kopuyor, kızlar birbirini öpüyor izleyici kendinden geçercesine gülüyor. Sonra adam kızlarla teker teker beraber oluyor, eski karısı da olayın içine giriyor, herkesin kendi yoluna gidişi ile film bitiyor. Ben yine pek bir şey anlamıyorum, herkes gülüyor, Altın Küre alıyor komedi türünde. "Üçlü" heyecanıyla kadın-erkek ilişkilerini harika anlatmış diyor insanlar, pek çoğu da üçlüden dörtlüden çok iyi anlıyorlar.. Hatta abartıp tipik Woody Allen diyenler de var. Ben yine anlamadım, belki de kaçırdım ama doğal ben anlamayan insanım. 

4 yorum:

  1. Woody Allen ne yapsa yer hale gelmişiz onu anladım ben, kamera arkasından bayağı gülüyordur halimize.

    YanıtlaSil
  2. bu yoruma bir başlık atacak olsam "olay barselonada geçiyor" derdim, filmi o denli anladım. ayrıca yönetmene bu kadar güzel bi film yaptığı için teşekkür ediyorum ben; ne yapsa yiyen organizmalara dönüştüğümüzü söylediğimde kimse inanmıyordu çünkü -sinema eleştirmeni olmadığım için belki de, bilemiyorum-. artık manhattan'dan çıkıp sahalara dönen woody'yi övecek bünyelere bir doz viki, bi doz da kristina vereceğim, bakalım bi daha yapabiliyorlar mı. öptüm.

    YanıtlaSil
  3. filmin en önemli getirisinin bizlere kazandırığı kadın karakter Maria Elena oldugunu düşünüyorum. Fight Club'ın Marla'sı ikonu geçebilecek nitelikte güçlü bi karakter olmuş.. en azından kanımca öle:)

    YanıtlaSil
  4. bu filmin ismini iyi ki barcelona barcelona yapmış zaten.. valladolid, real valladolid yaptığını bir düşünmesenize..

    YanıtlaSil